Arla i kamp mod private label
De billige private label mælk er vokset fra at have en markedsandel på 10 procent til nu knap 50 procent. Arla vil ruske op i forbrugerne og præge dem til at vælge de lidt dyrere alternativer.
- Det er en udfordring, som vi tager meget alvorligt. Og efter grundige analyser af markedet fandt vi ud af, at der er tre faktorer, der kan flytte markedsandele på det danske marked for mælk. Det er pris, friskhed og økologi, siger Arlas danske marketingdirektør, Jakob Knudsen til Markedsføring.dk.
På den baggrund starter Arla nu en storstilet markedsføringskampagne, som skal overbevise forbrugerne om, at mælk ikke bare er mælk. Når man betaler mere for en Lærkevang eller Harmonie er et paramter som friskhed afgørende og samtidig vil Arla forsøge at cementere sin position som verdens største økologiske mejeri.
Kampagnen omfatter blandt andet nyt emballagedesign, reklamefilm og printannoncer.